Ehdot kuluttajalle

 

Yleistä

Hienoshop verkkokaupan tuotteita myy Hienoshop (The MU Oy, Miilutie 6, 45700 Kuusankoski; Y-tunnus 3201984-9). Verkkokaupassa esitettyjen tuotteiden hinnat sisältävät arvonisäveron 24 %. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Hienoshop pidättää oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Ladattavien tuotteiden julkinen levittäminen ja/tai esittäminen ilman lupaa on kielletty. Lupa-asioissa ota yhteyttä sähköpostitse: konsultaatiot@hienoshop.fi

Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä verkkokaupasta. Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä niiden hinta.

Tarjoushinnat

Tarjoushinnat ovat voimassa vain tarjouskampanjan ajan ja vain uusissa, tarjouskampanjan aikana tehdyissä tilauksissa. Tarjoushinta on voimassa vain niissä tilauksissa, joissa on käytetty alekoodia. Alennusta ei voida hyvittää jälkikäteen. Tilaukseen voi käyttää vain yhtä alennuskoodia kerrallaan. Ilmaisen toimituksen alennuskoodi on voimassa vain kotimaan toimituksiin, tämä alennuskoodi ei koske Ahvenanmaata.

Toimitus

Toimitamme tilaukset Postin tai Matkahuollon välityksellä tilaajan valitsemalla toimitustavalla. Kuljetusyhtiö tarvitsee toimivan matkapuhelinnumeron ilmoittaakseen toimitettavasta tilauksesta. Toimitusaika verkkokauppamme tuotteissa on 14–21 arkipäivää. Toimituksiin pätee Force majeure -lauseke.

Tilaaja on vastuussa antamiensa tietojen oikeellisuudesta

Tarkistathan huolellisesti, että antamasi tiedot ovat oikeat. Hienoshop ei vastaa mahdollisista toimitusvirheistä (tuotteiden toimitus väärään osoitteeseen tai tuotteen luovutus väärälle henkilölle), mikäli tilausvaiheessa tilaaja on antanut virheelliset toimitustiedot. Tilaaja on vastuussa antamiensa yhteystietojen paikkansapitävyydestä.

Toimitustapa

Toimitamme tuotteita Postin ja Matkahuollon välityksellä. Kuljetusyhtiöiden ruuhkatilanteiden vuoksi lähetyksiä saatetaan ohjata lähistöllä olevaan toiseen noutopisteeseen. Hienoshop ei voi vaikuttaa tähän eikä täten ole vastuussa toimitusten noutopistemuutoksista.

Toimituskulut

Toimituskustannukset ovat Suomen sisällä nykyisen toimitushinnastomme mukaan 7,90 € noutopisteeseen ja 9,90 € kotiin toimitettuna (ei koske Ahvenanmaata). Ostoskorin loppusummaan lisätään toimituskulut kulloisenkin toimitushinnaston mukaisesti.  Veloituksettoman toimituksen kampanjat eivät koske toimituksia ulkomaille tai Ahvenanmaalle.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut tai vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee tilaajan lähetystä vastaanottaessaan pyytää kuljetusyhtiötä kirjaamaan vauriot lähetyksen seurantatietoihin. Lisäksi tilaajan tulee säilyttää vahingoittunut tuote sekä tuotteen toimituspakkaus kuljetusyhtiön tarkastusta varten. Mikäli tilauksen vaurioituminen on ulkoisesti havaittavissa tilausta vastaanotettaessa, on tilaajan reklamoitava siitä kuljetusyhtiölle pakettia luovutettaessa. Jos tilauksen vaurioituminen ei ole ulkoisesti havaittavissa, on muistutus tehtävä kirjallisesti seitsemän päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta, luovutuspäivää, pyhäpäivää, vapunpäivää ja itsenäisyyspäivää lukuun ottamatta.

Jos vastaanottaja on kuluttajasuojalain tarkoittama kuluttaja, on muistutus tehtävä kohtuullisessa ajassa (14 päivää) paketin vastaanottamisesta. Luovutuksen viivästymisestä suoritetaan korvaus vain, jos Matkahuollolle on tehty kirjallinen muistutus 21 päivän kuluessa siitä päivästä, jona paketti oli vastaanottajan noudettavissa. Jos vahingosta ilmoittaminen laiminlyödään, on kannevalta menetetty.”

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä, mutta viimeistään 7vrk kuluessa tilauksen saapumisesta sähköpostilla info@hienoshop.fi

Palautus

Hienoshopin verkkokaupan kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Palautusoikeus ei koske ladattavia tuotteita. Hyvitys ladattavista tuotteista tapahtuu aina reklamaatioprosessin kautta.

Ota aina ennen palautusta yhteyttä Hienoshopin asiakaspalveluun sähköpostitse info@hienoshop.fi ja sovi palautuksesta. Tilaaja vastaa siitä, että tuote palautetaan alkuperäisessä myyntikunnossa. Tuotteen hinta hyvitetään vasta, kun tuotteen kunto on tarkastettu. Hienoshop pidättää oikeuden vähentää osan palautettavasta summasta, mikäli tuote on vaurioitunut, olennaisesti muuttunut tai vähentynyt.

Käsittelemme palautukset 1–14 arkipäivän sisällä paketin palautumisesta.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot 

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse. 

Hienoshopin verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista.  Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä: info@hienoshop.fi 

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.